Kontroll (2003)


Magáról a filmről

Ezt a 2003-as filmet Antal Nimród írta és rendezte, több éves előkészülettel.
A film zenéjét a Neo szerezte.
(Az oldalon megjelenő zenelejátszóban elindításkor a film zenék hallhatók)

Cselekmény röviden

A film cselekménye egy metró hálózatban zajlik követve egy ellenőrcsapat munkáját. Akik közül kiemelkedik a rejtélyes Bulcsú aki film egyik központi alakja. Ideje főrészét lent a metróban tölti és ezt a monotonítást sorozatos halál esetek és egy lány töri meg.

Én és a film

Számomra ez a film benne van a kedvenceim között. Egyszerűen nagyon megfogott mind a látvány világ mind az atmoszférikus zene. Ami szerintem még így ma is a metrófelújítások után is illik a metró hangulatához.
De bevallom leginkább valószínűleg mégis Bulcsú karaktere és küzdelme vonz a filmhez.

Szövegek amiket a film után írtam:

            Lent az alvilágban éjt nappallal
            Nem emlékszem már a fényre
            Dereng de komfortos a sötét
            Hideg padló tartja alvásom
            Látom ahogy egyesek mennek széjjel
            Pánikol a sötét alagút
            Halálokkal tarkítva
            Menni kéne de
            Nem találom a kiútat
            Vagy nem merem találni azt.

1:29:38 - 1:30:16

            Ez az amit imádok és utálok a metróban.
            Egy fél másodperc lehetőség
            Ahogy lassan közel kerülsz
            A passzív vonzása a mély sötétnek
            Átszel egy pillanatra
            Majd fékez előtted a járat
            Adrenalin tölt ki
            A peron legszélén állsz
            De megállt.
            Te a peronon
            Ő pedig nyitja az ajtót
            Kis idő mire visszatérsz
            A valóságba

Párbeszédek amiket kiragadtam:

- "Pedig mi nem tehetünk róla, hogy ha az utasok inkább a vonat alá ugranak, mint fölszállnak rá."


- Miért nem fejezted be?
- Amikor már évek óta úgy kelsz föl, hogy minden áldott nap, minden csatát meg kell nyerni, mindig bekell bizonyítani hogy te vagy a legjobb. Nagyon elkezdtem félni, hogy 'Mi van, hogyha nem én vagyok a legjobb?'. Nem akartam félni.


"Pasas bemegy a kocsmába és rendel 10 pálinkát. csapos visszakérdez:
- Na, de uram 10-et?
- Adja már! - mondja a pasas.
Kocsmáros kitölti a 10 pálinkát és kiteszi a kupicákat a pultra. A pasas fogja az elsőt és a 10.-et és kiönti a földre. A többi nyolcat egyiket a másik után behajítja. Csapos megdöbbenve kérdezi:
- Na de uram, miért öntötte ki azt a két pohár pálinkát?
- Nézze fiam. Azért, mert az elsőnek mindig nagyon rossz az íze, az utolsótól pedig mindig rosszul vagyok."


- Hogy lehet innen kijutni Béla Bá'?
- Rengeteg kiút van, Bulcsú.


- Sosem gondoltam volna... hát, hogy milyen nehéz lehet nektek..
- Minket mindenki utál..
- Na jó ez kicsit paranoiásan hangzik ám.
- Nem ez teljesen tiszta: Minket mindenki utál.

Filmhez kapcsolódó érdekes linkek:

Nemzeti Film Intézet - Kontroll
20 éves a kontroll (interjú a szereplőkkel) - Partizán Chill
Neo - KONT20LL (Live at Budapest M3 metro)